18. 2. 2011

Power-hungry Horseradish?

Bol som upozornený na takéto od čvirikanta pod nickom mattyglesias:

I'm suspicious of politicians who refuse to take a salary. I'd rather be ruled by the greedy than by the power-hungry.

Najskôr som myslel, že hovorí o Slovensku a odstúpení Chrena z postu štátneho tajomníka. Potom som si uvedomil, že jeho hláška môže byť úplne náhodná, keďže zjavne komentuje U.S. scénu.

Takže je to drsné.

Treba povedať, že v Chrenovom nejde o plat, ktorý odmietol, ale o relatívne nemorálne vysoké odstupné. Nemorálne vysoké? Áno. Počul niekto niekedy o politikovi, ktorý po skončení funkcie mal problém sa niekde slušne zamestnať? Tuším Ľupták... ale bavíme sa o politikoch, ktorí majú fúru kontaktov a nepísaných pohľadávok na rôznych stranách, takže mnohí chcú ich služby. Zamestnať sa nemôže byť problém ani pre ťažkých hňupov, ak chcú.

Na druhú stranu samotná prítomnosť v parlamente dáva momentálne pravdepodobne menej politickej sily než štátne tajomníctvo - v parlamente je skôr súčasťou masy do istej miery viazanej koaličnou dohodou, zatiaľ čo štátny tajomník má okamžitú výkonnú moc.

Po všetkej tej obhajobe musím povedať, že z populizmu gesta odmietnutia odstupného je mi na grcanie (aj istý minister "dal" byt na dobročinné účely, čím v súvislosti so slovensko politikou definitívne dal spojeniu "dať na charitu" negatívne zafarbenie). Spôsob, akým Chren odstúpil (nemá to vraj nič s kauzou hayekovci), potvrdil, že nemá kúska hanby v tele. A grcal by som druhý raz.


Žiadne komentáre: