9. 7. 2008

Moderný management vo vzťahu

Došiel za mnou kolega. Posťažovať si.

"Kurnik, natrhol sa mi sandál."

Proste, má teraz ten sandál rozhodený. Drží, ale nie stopercentne esteticky.

"Budem musieť zájsť k Vietnamcom. Kúpiť nový."

"Prečo? Však ti to ešte drží..."

Pozrel na mňa pohľadom 'kamarád, ty rozprávaš, akoby si bol starý mládenec a nepoznal mapu' a dodal slovne:

"Keby ma takto videla frajerka..."

"... dostal by si pokarhanie?"

"Keby len pokarhanie. Dve hodiny by ma vláčila po obchodoch a vyberali by sme nové."

Fakt, s mojou levicou by to dopadlo podobne. Hneď by si defektu všimla a hneď by sme ho museli riešiť. Dlho riešiť. V obchodoch riešiť. Br. Trebalo by zaistiť si sandále vopred.

Konať predtým, než sa situácia stane príčinou konfrontácie alebo krízy. To je proaktívny prístup, známy z moderných učebníc managementu.

V partnerských vzťahoch funguje od nepamäti.

Uá!

4 komentáre:

germa povedal(a)...

ty si Východniar? Že trebalo:)

Lev bez hrivy povedal(a)...

Nikde neni vsetko rovnake, fest by trebalo preberat zvraty z celeho Slovenska. :-)

Pecosita povedal(a)...

napis knihu. s radostou precitam :) a kupim aj bratovi :)

Lev bez hrivy povedal(a)...

Na jeden článok mám toho priveľa, na knihu zase primálo. Ako v rozprávke, keď chcel drak zožrať Lomidreva. :-)