13. 2. 2008

Krišna mi vylepšil deň

Nebojte sa, nie som prívržencom tohto indického boha.

Len som hľadal nejakú potravu. Kráčal som po ulici, rozhliadajúc sa po vývarovniach. Priskočil ku mne mladý človek a zjavne mi chcel niečo povedať. Mal v ruke knihy a celkovo nevyzeral na somráka, tak som sa pristavil.

"Dobrý deň. Ja tu dnes oslovujem inteligentných ľudí."

"Ale ja nie som inteligentný a navyše som lev."

Nie, to som mu nepovedal. Bolo to v skutočnosti takto:

"Ale ja nie som inteligentný."

Čiže leva som z prejavu vynechal. On sa nenechal mojou poznámkou vyrušiť a spýtal sa, či poznám Krišnu. Pritakal som, tak povedal, že aj on, že je jeho prívržencom a či by som si o ňom nechcem niečo viac prečítať.

"Ďakujem, ale ja na to nie som."

Tým som slušne povedal, že také sprostosti ma nezaujímajú a že debata skončila. Nedal sa.

"Tak vezmite jednu knihu aspoň priateľke..."

No, už vidím, ako by ma levica hnala.

Ale prečo vlastne? Veď ten Krišna nemôže byť taký blbý. Dokázal svojim nasledovníkom odovzdať schopnosť poznať na ulici inteligentného človeka. Lebo samozrejme inteligentný som. :-)

Či to nebude tým, že za inteligentného sa považuje každý, takže ide o stávku na istotu?


Žiadne komentáre: