17. 3. 2009

Kanál Fornetti

Nie, nevravím o novej televíznej stanici, na ktorej by celý deň bežali dookola reklamy na tučné voňavé pečivko.

Vravím o dnešnom rannom zážitku. Pošteklil moje zmysly a podobne ako Blueska mám chuť ho poslať ďalej.

Kupoval som dnes ráno pár celozrnných tyčiniek. Viete, ráno som sa nestihol doma najesť, chápete, lev sa musí venovať aj iným veciam než kŕmeniu. :-) Nuž kupoval som ich v stánku na zastávke MHD.

Predo mnou kupoval nervózny mladík. Stále pozeral smerom k prichádzajúcim busom.

"Máte také tie šatôcky s čokoládovou plnkou?"
"Áno."
"Prosím si štyri."

Obsluhujúci berie rovno z plechu, veľké kusy. Zobral dva.

"Skutočne chcete štyri, tieto?"
"Áno."

Boli ich dva plné sáčky. Blokuje a vraví:

"Dve euro hhhhh centov." (Nepočul som presne.)

Mladík dáva desať eurovku a berie šatôčky. No kým obsluhujúci povyberal všetky mince pre výdavok, prišiel dlho očakávaný bus. Mladík uchmatol svoju bankovku, šmaril tam dva sáčky so šatôčkami a so slovami:

"Ponáhľam."

... bežal. Vlastne to bolo iba jedno slovo.

Zato na druhej strane pultu, od predavača, sa ozvalo veľa slov. V podstate kompletný obsah Najkratšieho slovníka slovenského jazyka, ktorý, ako vieme, sa nepoužíva na hodinách slovenčiny. Vyberám:

"####! @@@! %%%! @^%$^#@%$^%!!!! #&@^%^%$!!! %#$%^&! &&&&&&&! ^&$^%$%^#@^$^$&%&^%!"

S týmito prejavmi svojej nálady povykladal štyri šatôčky späť na plech a potom dosť dlho v rukách prevracal už vystavený účet z registračnej pokladne.

Nie som úzkoprsý. Všetky tie slová dôverne poznám, občas používam. Dokonca som niektoré ich sofistikované tvary sám odvodil a zaviedol do praxe.

Ale aby ich používal predavač pred zákazníkmi, to je fakt ostré rizoto. Vlastne skôr ten kanál.

Žiadne komentáre: