Dnes ráno ma do práce viezla levica, mala nejaké vybavovačky a mohla ma vyhodiť pár metrov od fachy. Robil som teda spolujazdca a nestíhal som sa diviť.
Dosť dlho sme sa viezli za takým poriadne baňatým a nablýskaným autom, že Cadillac Escalade.
Po prvý raz sme boli prekvapení, príjemne, keď zastal pred prechodom a pustil ľudí prejsť.
Po druhý raz sme boli prekvapení, keď sa potom pohol. Normálne mu niečo tieklo z výfuku. Najskôr som bol presvedčený, že sa mi to marí.
Lenže keď sa na jednej z ďalších križovatiek zase musel zastaviť a pohol sa, tieklo mu opäť. Špekulovali sme s levicou, že mu niečo netesní, že mu nespaľuje a musí mať spotrebu ako hovädo...
... ale pravda je pravdepodobne oveľa prozaickejšia. Asi práve vyrazil a mal auto studené. Vtedy sa voda vznikajúca pri spaľovaní pohonných látok, ktorá je normálne ako vodná para, stíha kondenzovať do kvapalnej podoby.
(Spotrebu ako hovädo však má, len si predstavte americké auto a SUV k tomu. Cca 17 litríkov. Ale to je iná story.)
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
3 komentáre:
tejto téme absolútne nerozumiem:(
Sledovanie spotreby je úplná zbytočnosť. Asi len pozostatok z všeobecného nedostatku v socializme. Spotreba je v nákladoch na kúpu a prevádzku auta v prepočítaní na jeden kilometer úplne zanedbateľná smeť. Či máš 7 alebo 17 litrov na 100 km je to rozdiel 4 Sk/km. Pri prepočítaní ostatných nákladov je to menej ako 5 % celkových nákladov na každý jeden kilometer. V mojom prípade je to asi 1%, ale závisí to od nadobúdacej ceny auta. Ja už dávno spotrebu nesledujem a teším sa, že môj motor má veľa litrový obsah a so svojimi šiestimi valcami dokáže aj s trojtonovou záťažou akcelerovať za necelých 10 sekúnd do stovky a 200 km/hod mu nerobí problém. Tie 4 Sk určite za to stoja.
Nuz, Chlapec, zo svojej osobnej perspektivy urcite mas pravdu. Ale z perspektivy cloveka, ktory si to nemoze dovolit alebo z perspektivy vseobecneho ekologickeho blaha to vyzera trochu inac. :-)
Zverejnenie komentára