4. 10. 2007

"V Paríži najlepšie gaštany sú na namestí Pigalle"

(spomienky inšpirované článkom Palculienky)

Takto znelo heslo pre dobrého špióna v nejakej špionážnej knižke z obdobia 2. svetovej vojny.

Dobrý mal prísť do nejakého mesta v nacistami okupovanom Francúzsku a miestnym odbojárom sa mal ohlásiť týmto heslom.

Bohužiaľ nejako toto heslo postupne presiaklo aj k miestnej kontrašpionáži, abwehru a gestapu. Výsledkom bolo, že halda provokatérov pobehovala po mestečku a každého informovala o skvelej kvalite pigallských gaštanov.

Predstava takého chaosu a všeobecnej informovanosti mi vtedy bola tak veľmi smiešna, že som si ju zapamätal a vždy keď niekto spomenie jedlé gaštany, mám chuť povedať: "V Paríži najlepšie gaštany sú na namestí Pigalle."

A tiež mám chuť na gaštany, dokonca namiesto mäsa.


3 komentáre:

palculienka povedal(a)...

ha, to nepoznàm ;) tak poslem po holuboch, ako za vojny posielali spràvy :) ale nebudù z pariza :(

Lev bez hrivy povedal(a)...

A keby si vedela, ake humusne gastany tu predavaju v obchodoch... :-(

Maroško povedal(a)...

Gaštany síce veľmi nemusím, ale ten Pigall by som si celkom rád dal...