19. 9. 2007

Lev u vína

Jeho vina?

Otázky na dnešný deň.

1. Prečo sa suchému vínu hovorí suché, keď je rovnako mokré ako každé iné?

2. Ako môže byť víno polosuché? (Znie mi to podobné ako polotehotné.)


3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

podobne skúšam aj ja toho môjho vinára doma a vždy som ja na vine, či víne:)

Anonymný povedal(a)...

už som poučená. Suché je preklad brut, ktorý sa používal pri výrobe šampanského, ktoré v sebe nemalo cukor a napriek tomu bolo lahodné. Nemôže sa používať názov kyslé, pretože kyslé víno je zlé!
Rozdiel medzi polosuchým a polosladkým: polosuché má menej cukru ako polosladké.
Každopádne: In vino šijací stroj:)

Lev bez hrivy povedal(a)...

Pocuj germa - si si ista?

Ked uz som to nadhodil, tiez som sa o to trochu zaujimal a mne vyslo, ze suche je preklad francuzskeho "sec" a polosuche prekladom "demi-sec".

S tym cukrom je to ok, zistil som nieco podobne. Suche je nielen vino, ale aj destilaty a je to o zvyskovom cukre, ktory v napoji zostal po kvaseni. Pritom aj suche napoje mozu mat sladku chut, ked su v nich ine sladke latky.